7. dubna 2011

Nad voňavou kávou

Zamáčknutý budík a pak už jen probuzení na hranici stíhatelnosti. Já nic, ale  tělo a oči jasně řekly ne... tak jsem se jim po pár záblescích výčitek (ráda) podřídila a spokojeně si znovu přítáhla peřinu k bradě. Škola se dnes opět nekoná a vůbec, mám s tím životním řádem nejspíš dost problém. A všechno by přitom bylo o tolik jednodušší, kdybych mohla chodit do školy a po městě v pyžamu... No řekněte, neusnadnilo by vám to život? :) Mně dost.

V úterý diskuzní večer s Jiřinou Šiklovou. Moc si jí vážím, ale tak nějak se naplnilo to, čeho jsem se předem obávala. Tématem bylo stáří a jak to napsat, aby to nevyznělo hanlivě... v podstatě to byla i praktická demonstrace stáří. Večer byl dost nesouvislý a převážně vypravěčský, s absencí závěrů...  /pro nás v zadní řadě navíc segmentovaný různě hlučnými mrazícími fázemi ledničky s dorty/  Ale témata k zamyšlení se i tak objevila, to se musí nechat, a není od věci si přečíst její teňunkou knihu Matky po e-mailu, kde je mnohé o stáří a mezigenerační solidaritě zpracováno uceleněji a přehledněji.

...na druhou stranu je bezmála obdivuhodné, kolik je v téhle ženě stále energie. Otázkou spíš zůstává, jak s ní naložit.

//

Když jsem včera usínala u poslechu Tajemného hradu v Karpatech, příběhu lásky až za hrob, přemýšlela jsem o tom, jak je možné, že když se doopravdy zamilujem (tím závratným a dechberoucím způsobem, jak zpívají vševědoucí Nedvědi - dvakrát či třikrát je moc, i  jednou je dost, hehe), jak to, že se vše může zase vytratit? Obzvlášť když je taková láska opětovaná stejnou měrou? To vám povím, příliš nechápu, a taky se mi to vůbec nelíbí... 

(jako já vím, že on tam kus té velké lásky vždycky zůstane, na věky, ale ten to zpravidla nezachrání)

Káva dopita a na obloze skoro poledne. Ideální čas pro vkročení do nového dne (no sarkasm). Dnes má být až 22°C ve stínu! Tak hurá ven, možná i bez punčošek :).

A jak vy a dlouhoočekáváné jaro...? Co teď čtete a posloucháte či jinak vstřebáváte? :)

...já třeba ptáky... asi je nahraju, abych si je mohla pouštět i v zimě...:)

Žádné komentáře: